Een klacht indienen bij Gemeenschappelijke regeling Peelgemeenten

Gemeenschappelijke regeling Peelgemeenten voert namens de gemeente taken uit op het gebied van:

  • Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
  • Jeugdwet
  • Minimaregelingen
  • Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
  • Inburgering

Bent u niet tevreden over de manier waarop u bent geholpen door deze organisatie? Dan kunt u een klacht indienen. Bijvoorbeeld als u vindt dat u niet correct bent behandeld, niet goed bent geïnformeerd of te lang heeft moeten wachten op een reactie.

Wat is een klacht?

Een klacht gaat over de manier waarop u bent behandeld door medewerkers van Gemeenschappelijke regeling Peelgemeenten. De klachtenprocedure is niet bedoeld om bezwaar te maken tegen een besluit dat is genomen. Wilt u bezwaar maken tegen een besluit, zoals een afwijzing van een aanvraag? Dan volgt u de bezwaarprocedure. In het besluit waartegen u bezwaar wilt maken is uitgelegd hoe u bezwaar kunt maken. 

Hoe dient u een klacht in?

U kunt uw klacht eenvoudig indienen via een online klachtenformulier. Klik op onderstaande link om het formulier te openen: 

U kunt uw klacht ook per post indienen, gericht aan: 
Gemeenschappelijke regeling Peelgemeenten
ter attentie van de klachtencoördinator
Postbus 3
5750 AA Deurne

Een schriftelijke klacht moet zijn ondertekend en u moet hierin ten minste uw naam en adres, de dagtekening en een omschrijving van de klacht vermelden. 

Na ontvangst van uw klacht neemt Gemeenschappelijke regeling Peelgemeenten deze in behandeling. U ontvangt binnen enkele werkdagen een bevestiging en informatie over het verdere verloop.

Als u hulp nodig heeft bij het indienen van een klacht, kunt u iemand uit uw netwerk vragen om dit namens u te doen. Als dit niet gaat kunt u ook een beroep doen op een onafhankelijke cliëntondersteuner.