Samen voor een veilige buurt

20 juli 2021

De social media campagne 'Samen voor een veilige buurt' is goed bekeken. "Een noodzakelijke eye-opener", vindt burgemeester Michiel van Veen. 

Zit jij op Facebook? Dan heb je vast een advertentie over Samen voor een veilige buurt gezien. De campagne heeft één ding zeker opgeleverd: bijna de helft van onze inwoners heeft een of meer advertenties gezien en dus even stilgestaan bij wat je zelf kan doen aan een veilige woonomgeving.

“Mooie cijfers”, vindt burgemeester Michiel van Veen. “Bijna 15.000 inwoners hebben samen een of meer van de 318.000 weergaven gezien. Het kan niet anders dat mensen dan even nadenken over de veiligheid in hún buurt.” Binnen de social media campagne is er een dikke duizend keer geklikt op een link voor meer info, vooral op de instant experience. “Een goede eye-opener. Want criminaliteit in de wijk kan voor gevaarlijke situaties zorgen”, legt de burgemeester uit.

Bedankt voor je deelname
“Tegen iedereen die de campagne bewust heeft gekeken, kan ik alleen maar zeggen: bedankt. Als je weet waar je op moet letten, trek je aan de bel als je iets ziet wat niet pluis is.” Zeven keer is er op de belknop gedrukt om direct een melding te doen. Ook zijn er tijdens de campagne drie meldingen binnengekomen bij Meld Misdaag Anoniem. “Goed van die inwoners om zelf verantwoordelijkheid te nemen voor de veiligheid in hun eigen buurt. Ik hoop dat goed voorbeeld doet volgen.”
 

Veiligheid voorop: leer de signalen herkennen