Administratiemaatjes zoeken enthousiaste vrijwilligers
Heb je affiniteit met financiële administratie en papierwerk voor mensen die moeilijk rond kunnen komen? En wil je deze mensen helpen om weer overzicht en regie te krijgen op hun financiën? Dan zoeken we jou!
Administratiemaatjes zoeken samen met de inwoner papieren uit. Ze leren hem of haar zelf de financiële administratie bij te houden of leren een schuldenoverzicht, begroting of maandbudget te maken. Ze denken ook mee over inkomensondersteunende regelingen van de overheid.
Wanneer ben je geschikt als administratiemaatje?
Naast inhoudelijke kennis, ben je gestructureerd, administratief sterk en sociaal vaardig. Je hebt geduld om iemand die is vastgelopen wegwijs te maken en uitleg te geven. Ook beschik je over digitale basisvaardigheden, zodat je iemand kunt helpen om op verschillende websites in te loggen met zijn of haar DigiD of op een account.
Wat heb je er zelf aan?
Andere mensen helpen geeft voldoening. Je staat er als administratiemaatje niet alleen voor. Je krijgt begeleiding van een professional, er is altijd iemand om op terug te vallen of mee te overleggen. Je werkt samen met enthousiaste collega-vrijwilligers en hebt bijeenkomsten met deze collega's, waar je ook inhoudelijke informatie krijgt en extra kennis opdoet.
Klinkt dat interessant voor jou? Neem dan contact op met Hannah via 06 330 580 94 of Roos via 06 554 755 22 of stuur een e-mail naar lumens@gemert-bakel.nl.